Nešpory připravené s ohledem na instituce/místa/společenství, kde se liturgie hodin slaví jen výjimečně, zejména na farnosti. Viz článek Nové "lidové nešpory". Prioritami jsou snadná orientace, snadné porozumění a snadné osvojení.
Z uzpůsobení možno jmenovat to, že jsou zařazeny nápěvy žalmů, texty žalmů jsou značkovány intuitivnějším způsobem než v Antifonáři k Denní modlitbě církve, každé nešpory i jejich části jsou opatřeny číslem pro usnadnění orientace pomocí kostelního číselníku.
Některé zpěvy jsou vzaty z jiných materiálů projektu In adiutorium, ale nemálo je jich složených nově.
Zde obsažené zpěvy žaltáře a další společné zpěvy tvoří v současné době stěžejní (a také nejstarší) část projektu In adiutorium. Používají se v liturgickém mezidobí a zčásti i v jiných liturgických dobách.
Zpěvy, které nejsou součástí liturgie hodin, ale nabízejí se k pobožnostem s oficiem těsně souvisejícím.
Některé nápěvy svým stylem dobře odpovídají ostatním zpěvům vzniklým v rámci projektu a lze je někdy nebo vždy zpívat s příslušnými antifonami, jiné jsou vůči zbytku projektu stylově heterogenní a představují alternativu k běžným chorálním nápěvům.
Vytvoření nápěvů k hymnům nepatří k cílům projektu In adiutorium. K breviáři vyšel oficiální hymnář, který považuji za dostatečně dobrý a denně používám. Kromě toho existuje i dobrý dominikánský hymnář.
Níže jsou jednak nápěvy pro hymny zavedené až po vydání hymnáře, jednak pro vybrané hymny nápěvy alternativní.
Zpěvy k liturgii hodin v českém jazyce, které nevznikly v rámci projektu In adiutorium, ale jejich autoři dali svolení k jejich zveřejnění zde (popř. je autor neznámý).
U každého jednotlivého materiálu se mohou lišit licenční podmínky.
Od komunity bosých karmelitek v Dačicích. Přesnou dobu vzniku neznám, ale je možné usuzovat na poslední desetiletí 20. nebo začátek 21. století.
Antifony a responsoria jsou zapsány kvadratickou chorální notací. Notový zápis usiluje o věrnou transkripci dle rukopisných podkladů poskytnutých komunitou. V několika případech však byla vybrána jiná grafická podoba neumy nebo její části obvyklá v tištěných edicích gregoriánského chorálu (např. kde v rukopisu tvoří neumu tři puncta g f g, používáme raději porrectus).
Zpěvy získané z okruhu lidí okolo mariánského poutního místa Skoky u Žlutic.